
No vos ha passat que de vegades l’experiència viscuda supera les expectatives que teniu depositades en alguna cosa?. No vos ha passat que vegades no valorem el que tenim a la nostra terra?. Es cert, de vegades tenim les coses als morros i no s’adonem de la càrrega cultural, la tradició i les arrels que ens envolten. Vos parle de l’albufera.
Ahir la saborejarem i l´escoltarem. La vam poder vore en altres ulls. Tranquila i sosegada, mentre el sol poc a poc ens deixava pas a la foscor de la nit. Una foscor romàntica, la foscor que ens deixava la llum d’uns ciris que ens engatusaven envoltats de bona gent. De la nostra gent.
Tot això amb un sopar maridatge. Un maridatge amb ella, l’albufera. Llisa, escorpa, titaina, anguila o arròs, van ser part del menú que k-anròs ens preparà de la mà de Paquito El Cuiner i Jaume Mari López amb el seu equip. Una delicia per als sentits.
Paco Bauxauli |
Un sopar a una barca que dorm al port de Silla, on els seu amo, Paco Baixauli, coneix l’albufera com si fora fill d’ella. Paco forma part d’ella, l’escolta i li parla. És com les anguiles que s’esmullen, que van contra la corrent buscant l’aigua dolça de l’albufera. Vol mantindre el que tenim. Paco de vegades sorolla com els peixos, com de vegades se’n sorra per contar-nos històries de la nostra albufera.
Anit vaig coneixer una albufera com mai haguera imaginat.
Vos deixe algunes fotos de l´event per a que pogau vore amb detall el que vam disfrutar.
Una posta de sol d´aquesta inmensitat ens traslladava a un altra dimensió. La quetut trencada per el soroll dels ocells que habiten la llacuna. Era l´únic manifest de vida que darrere dels canyisos s´amagava. Poc a poc anaven calmant-se i la quetut ens engollia.
Mentre açò ocorria, Paquito i Moises s´encarregaven de preparar tots els detalls abans de començar a sopar. Un sopar com deia abans perfectament maridat amb l´albufera.
Com podeu vore, en aquest moment la gent estava contenta i gaudint del moment, mentre com podeu vore al fons de la imatge, Paquito duia un frontal per a poder vores mentre preparava el sopar. Un sopar com sempre impressionant, com els que prepara al seu restaurant K-anròs a Alcàsser. Una verdadera delicia.
A continuació vos presente el menú.
Llisa adobada amb aguacate i encurtits |
Titaina amb bacoreta escabetxada |
Allipebre de escorpa |
Guisat de ternera amb anguila fumada |
Carrillada de ternera amb parmentier de sobrassada |
Cremós d´avellana i xocolate amb espuma d´arròs amb llet |
Com podeu observar la nit va ser perfecta. Segur que tornarem a repetir-ho.